dimecres, 3 de setembre del 2014

BENVINGUTS I BENVINGUDES!

Enguany arribeu a l'institut. La majoria sou nous, encara que també hi ha algun conegut. Però no patiu: les coses no canvien tant. Continuarem fent llengües, educació física, naturals... I continuareu tenint els vostres amics i amigues, tot i que segur que en fareu de nous. Així que ànim i endavant!
Durant el curs, a més del quadern de classe, farem servir aquest bloc, que serà com una espècie d'agenda. Ací anirem exlicant el que fem a classe i hi penjarem les activitats que ens semblen més interessants. També podreu consultar-lo per deixar els vostres comentaris, per informar-vos de les diferents activitats i sortides, per resoldre dubtes, per vore altres pàgines o blocs d'altres alumnes, i per cent mil coses més!! Segur que us resultarà fàcil!

48 comentaris:

  1. Hui en classe em parlat de la fulla que ens an donat dels objectius mínims del material didàctic i també em parlat de com ivam en valecià.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Míriam, hi ha alguna errada ortogràfica:
      - "Hem parlat" i "han donat" porten h perquè són temps compostos pel verb haver.
      - La paraula "fulla" es refereix a la que prové o naix en els arbres o en les plantes; quan parlem d'un paper hem de dir "full".
      - Al final dius "ivam", del verb "ir" en castellà; aquesta se t'ha colat. En valencià, el verb és "arribar" i la forma que hauries d'haver fet servir és "anàvem".
      D'altra banda, molt correcte el comentari.
      Ànims i bon cap de setmana

      Elimina
  2. Soc Alejandro de la clase de 1ºA , acabe de escoltar la cançó del grup que hui ens has parlat a clase , la veritat es que em sona de alguna cosa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Alejandro, un parell de cosetes:
      - "Sóc" del verb ser porta accent diacrític per distingir-lo del "soc" substantiu que es refereix a un tipus de calçat.
      - 1º no és correcte en valencià: les abreviatures dels ordinals es fan amb el número i l'última lletra, o siga, 1r.
      - "acabe de escoltar"va apostrofat perquè comença en vocal: acabe d'escoltar.
      - "classe" porta dues esses perquè és el so de /s/ sorda i va entre vocals.
      -"és" també s'accentua perquè és del verb ser.
      - i "d'alguna cosa" també s'apostrofa
      Vinga, continua així

      Elimina
  3. Ana Simó:
    La canço es molt chula y el text esta molt ben fet.
    Les classes son espectaculars.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vinga, Ana, molt bé, però alguna errada:
      - "Cançó" porta accent perquè és aguda i acaba en vocal; i també "està" per la mateixa raó.
      - "és" també porta accent diacrític perquè és del verb ser; també en porta "són" pel mateix motiu.
      - la grafia ch en valencià no existeix; "xula" porta x.
      - la grafia "y" tampoc no existeix en valencià si no forma part del dígraf "ny"; la conjunció és "i".

      Elimina
  4. Mariam: M'ha agradat molt la classe de valencià del divendres. Ha sigut bastant tranquil·la i la mestra Maribel ens ha explicat molt bé les normes i el material d'aula.

    ResponElimina
  5. Eric:
    me gusta que le hayáis puesto tanta dedicación a la entrada de los nuevos alumnos es decir nosotros

    ResponElimina
  6. Somaia:
    La classe en general ha sigut divertida. Hem parlat de com puntuarà, del material, dels objectius mínims...
    A mi em pareix bé, però tinc por de que no puga tindre el nivell que vaig tindre l'any passat a valencià.

    ResponElimina
  7. Somaia:
    La cançó és molt xula.
    Una pregunat: Quan hi ha que portar els llibre de lectura?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Somaia, en una o dues setmanes aniré avisant que els porteu a classe. Tranquil·la.

      Elimina
  8. Hola a tothom, m'ha agradat molt la classe de valencià. La mestre ensenya molt bé i a més a més és molt divertida, la cançó m'ha agradat força. Jo mai he parlat ni he escrit el valencià i em costa una mica més entendre'l, però jo crec que poc a poc ja el sabré parlar. Anem parlant.
    Gràcies.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No serà per tant, Ona. M'encanta que us agrade la cançó.Pel que fa a això que dius que no has parlat ni escrit mai el valencià, voràs: el català que tu parles és una varietat de la llengua catalana, com la nostra d'ací, el valencià; és com si un madrileny digués que mai ha parlat ni escrit l'andalús. Què en pensaries? Ho comentem a classe i segur que ho entens.

      Elimina
  9. Yo soc Francisco Javier de la classe 1ºB:
    La classe ha sigut molt divertida!! i la cançó molt chula :D
    La cancó es molt bonic

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tant de bo d'ací dos mesos us semblen divertides, les classes!
      Francisco Javier, la lletra "Y" i la "CH" no existeixen en valencià! Cal dir, per tant, "jo" i "xula".

      Elimina
  10. M'agrada molt aquest curs, tenia ganes de començar i aquest any m'ho tomare enserio.

    ResponElimina
  11. jo soc ismael zatout
    "la clase es molt aburida" ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ismael, espero que les classes se't facen menys pesades d'ara en avant. Però revisa les errades:
      - "classe" du dues esses.
      - "és" porta accent diacrític.
      - i "avorrida" s'escriu així.

      Elimina
  12. Hola soc Jessica, m'ha agradat mot la pàgina i la mestra Maribel es molt dibertida i explica molt bé les coses i estic segura que amb ella vaig a aprobar l'asignatura :-p

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'alegro, Jessica. Errades:
      - "sóc" porta accent diacrític, i també "és"
      - "divertida" porta v, no b, i també "aprovar"
      I jo també espero que aproves.

      Elimina
  13. hola soc akram tahiri alumne 1r c ESO

    ResponElimina
  14. mola el blog(akram tahiri)


    ResponElimina
  15. Jo soc Carla la de la clase 1 C enguny la clase te mes dificultat
    La mestra es molt vona i expilque molt ve la cancó no m' ha agradat molt pero no hi pase res Gracies per tenirte de tan vona mestra Maribel!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Carla. Hi ha a muntó faltes, et vaig dient:
      - "Sóc" del verb ser porta accent, i també "té", "és" i "bé". Es tracta d'accents diacrítics.
      - "classe" porta dues esses perquè és sorda i va entre vocals.
      - "Bona" va amb b.
      - Les 3s persones del present d'indicatiu són amb -a: explica i passa.
      - "Gràcies" és esdrúixola i, per tant, també du accent.
      - En "tenir-te" cal que separes el verb del pronom.
      - Per últim, has de separar les oracions: si es tracta d'idees diferents, has de posar punt,
      Vinga, ànim, que segur que tot açò millora.

      Elimina
  16. Hola soc kelly ma agradat molt la classe

    ResponElimina
    Respostes
    1. Estic contenta que t'haja agradat, però cal que poses l'accent a "sóc" perquè és del verb ser i que escrigues "m'ha agradat" perquè és un temps compost amb el verb haver.

      Elimina
  17. Soc kevin, de 1er B i me agrada la musica i la classe

    ResponElimina
    Respostes
    1. Kevin, el mateix que kelly: posa l'accent a "sóc" perquè és del verb ser; els numerals s'abreugen amb el número i l'última lletra (1r, 2n, 3r...); i "m'agrada" s'apostrofa perquè comença en vocal.
      Vinga, passeu-ho bé.

      Elimina
  18. El bloc m'ha paregut molt bonic però la cançó no molt.Soc Alba la de 1er c

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bé, Alba. "Sóc", però, porta accent diacrític. I 1r s'escriu només amb l'última lletra quan s'abreuja.
      Vinga!

      Elimina
  19. M'ho vaig passar molt bé el dimecres que baixarem a l'aula d' audiovisuals i ens explicares com funcionava el blog
    Alejandro 1r ESO A

    ResponElimina
  20. hola Maribel!!!!! Tinc que contarte que m'he esforçat per arribar a veure els comentaris pero ja he arribat!!!! :P




    Dani 1erC

    ResponElimina
  21. jazmina:
    la musica està molt chula

    ResponElimina
  22. maribel soc dani de 1erC m'ha dit toni q t'ha dit que m'apuntes a teatre.Se ho he dit jo perdó q no vaig poder anar avui a la ESO el problema que he tingut que no he pugut anar es perque tenia 38graus de febra i em marejava així q em podries apuntar a teatre per favor?????:P

    ResponElimina
  23. El exercici que teníem que fer es de la fábrica de paraules?
    Laura 1A

    ResponElimina
    Respostes
    1. No. El posaré aquesta vesprada. Estic acabant de preparar-lo. El de les paraules és per practicar.

      Elimina
  24. on esta el exercici de la descripcio:akram

    ResponElimina
  25. Akram. Deus tindre guardada l'adreça amb la primera entrada. Prova a posar només http://laparaulaielfet.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  26. Hola Maribel.
    Sóc Ona l'alumne de 1rB.
    Tinc un parell de dubtes sobre l'examen del proper 6 de Març, i es que no se si entra teoría i si entren le pàgines: 95,96 i 97

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ona. Sí que entra teoria, el que passa que sol eixir aplicada, no com a tal. I les pàgines 95'i 96 no van

      Elimina